Podsekretarz stanu Andrzej Butra 12 kwietnia br. spotkał się z reprezentantami producentów i przetwórców chmielu oraz branży piwowarskiej. Głównym celem spotkania było omówienie szerszej perspektywy funkcjonowania tych sektorów w kontekście zapotrzebowania rynku w roku bieżącym i latach następnych.
Zdaniem przedstawicieli branży, promocja polskich piw powinna w jak największym stopniu opierać się na wykorzystaniu marki krajowych surowców użytych do ich produkcji. Wiceminister zaakcentował z kolei potrzebę budowy marki i wzmacniania wizerunku polskiego chmielu. - Polskie piwo powinno być produkowane z polskiego chmielu – podkreślił Andrzej Butra.
W czasie dyskusji omówione zostały perspektywy uprawy chmielu w najbliższych latach oraz możliwości promocji polskiego chmielu na rynkach światowych. Zwrócono uwagę na istotną rolę grup producentów w procesie ograniczania kosztów produkcji oraz pozyskiwania środków na modernizację i marketing. Podkreślono duży potencjał krajowej produkcji chmielu i konieczność ekspansji na rozwijające się rynki światowe.
Źródło: minrol.gov.pl Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (2011)
Najnowsze od AgroMY
Skomentuj
Upewnij się że wpisałeś (*) wymagane informacje we wskazanym miejscu.\nPodstawowy kod HTML jest dozwolony.