poniedziałek, 20 grudzień 2010 00:00

Dannon zapłaci 21 mln USD kary

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Sprawa wprowadzania w błąd klientów sugerując im, że jedynie produkty firmy Dannon zapewniają prozdrowotny wpływ żywych kultur bakterii na organizm jest znana od kilku lat i równie długo nie było widać jej zakończenia. Dziś wreszcie wiadomo, że koncern zgodził się zapłacić karę za wprowadzanie klientów w błąd. Kara wynosi dokładnie 21 mln USD.
Przypominamy, że sprawa dotyczy reklam produktów: jogurtu Activia i napoju DanActive. Reklama sugerująca, że jedynie produkty Dannon mają wyjątkowe działanie na zdrowie była emitowana na terenie Stanów Zjednoczonych, co wywołało oburzenie ze strony pozostałych producentów przetworów mlecznych. Ale jak wiadomo kwestia ta jest znana także polskim przetwórcom mleka, ponieważ reklamy te są także kierowane do polskich konsumentów. (I nie tylko bo także do konsumentów w innych krajach europejskich.) Przeciwne propagowaniu takich informacji były liczne polskie spółdzielnie mleczarskie, tracąc przez te fałszywe informacje klientów.

Skomentuj

Upewnij się że wpisałeś (*) wymagane informacje we wskazanym miejscu.\nPodstawowy kod HTML jest dozwolony.