czwartek, 07 kwiecień 2011 13:31

USA: Trzeba będzie podnieść ceny wyrobów czekoladowych

Napisała
Oceń ten artykuł
(1 Głos)

Producenci słodyczy planują podnieść ceny wyrobów czekoladowych, a ponieważ są to wyroby o niskiej wartości, wykazujące się wysoką lojalnością konsumentów, nie przewidywany jest spadek liczby klientów tych wyrobów.


Zarówno Mars, jak i Hershey, ogłosili plany podniesienia cen swoich wyrobów czekoladowych w USA, jednak podwyżka nastąpi nie wcześniej niż w maju, po okresie wielkanocnym. Według analityków wzrost cen czekolady jest zauważalny w całej branży cukierniczej. Nie wiadomo, czy wyższe ceny czekolady doprowadzą do wyższych cen produktów konsumenckich aż o 10 proc. czy zostaną częściowo zaabsorbowane przez sprzedawców detalicznych.

Jeden z analityków podkreśla, iż latem 2008 wzrost cen nie przełożył się na długotrwały spadek popytu. Konsumenci mogą zdecydować się na mniejszy batonik, ale nie zrezygnują z kupna słodyczy. Mars, który po raz ostatni podniósł ceny w 2008, planuje podniesienie cen części swoich produktów oferowanych w USA ze względu na wzrost cen surowców, paliwa i wynagrodzenia pracowników. Planowana podwyżka ma zostać wprowadzona 23 maja. Również Hershey ogłosił plan podwyżki cen w wysokości 9,7 proc. na słodycze typu multi-pack na terenie USA i Puerto Rico.

Źródło: washington.trade.gov.pl, Food Navigator USA

Skomentuj

Upewnij się że wpisałeś (*) wymagane informacje we wskazanym miejscu.\nPodstawowy kod HTML jest dozwolony.