„Polska smakuje" to hasło akcji prowadzonej przez polską prezydencję promującej żywność wysokiej jakości. Celem akcji jest zaprezentowanie konsumentom walorów smakowych promowanych produktów, które wpisane zostały do rejestru Chronionych Oznaczeń Geograficznych. Rogale świętomarcińskie to trzeci, po truskawkach kaszubskich i jabłkach łąckich, produkt promowany przez polską prezydencję.
Minister Marek Sawicki przywiózł ze sobą 5 tysięcy pysznych, słynnych ze swojego smaku rogali świętomarcińskich, aby poczęstować przybyłych na posiedzenie Rady ministrów wraz z delegacjami, a także pracowników Rady. Pyszne, słodkie, polukrowane rogale podbiły serce nie tylko ministra, który zapytany jak smakują odpowiedział – „bosko", ale także Komisarza Daciana Ciolosa, który nie mógł się powstrzymać przed zjedzeniem dwóch.
Rogale swiętomarcińskie sławę swoją zawdzięczają tradycyjnym metodom wyrabiania przy użyciu określonych surowców. Ich jakość wynika z wykorzystania do produkcji rzadkiego i wykwintnego nadzienia jakim jest biały mak połączony z aromatem migdałowym. Smakołyk ten w Polsce cieszy się od ponad 150 lat popularnością, a jego spożycie koncentruje się wokół dnia Św. Marcina.
Źródło: minrol.gov.pl Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (listopad 2011)