wtorek, 29 listopad 2011 14:44

Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście

Napisała
Oceń ten artykuł
(1 Głos)

W Warszawie w hotelu Radisson rozpoczęła się konferencja „Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście" organizowana przez Agencję Rynku Rolnego w ramach polskiego przewodnictwa w Radzie UE przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej, Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich.


Konferencja skierowana jest do przedstawicieli państw członkowskich UE oraz krajów kandydujących, przedstawicieli europejskich i polskich organizacji branżowych oraz instytucji z krajów UE zajmujących się problematyką promocji żywności.

Refleksja nad działaniami promocyjnymi
W lipcu 2011 r. opublikowana została Zielona księga w sprawie działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolnych: strategia o dużej europejskiej wartości dodanej w celu promowania smaków Europy. Dokument ten zapoczątkował refleksję nad polityką działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolnych zapraszając wszystkie zainteresowane strony, tj.: konsumentów, producentów, handlowców i przedstawicieli administracji do dyskusji określającej ramy precyzyjnie ukierunkowanej i ambitnej polityki promocyjnej i informacyjnej, która pomoże lepiej wykorzystywać bogate zasoby europejskiego sektora rolno-spożywczego – tak, aby lepiej sprostał on potrzebom europejskiego i światowego rynku.

Konferencję otworzyli Pan Andrzej Butra, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Pan Władysław Łukasik, Prezes ARR.

Wśród prelegentów są: przedstawiciel Komisji Europejskiej - Profesor Klaus-Dieter Borchardt, Dyrektor Dyrekcji D, w Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich – oraz instytucji badawczej - Pan Robert Taylor, Dyrektor Zarządzający European Research Associates - jak również przedstawiciele wielu europejskich organizacji branżowych

Wyniki konsultacji publicznych Zielonej Księgi
Jednym z najważniejszych tematów pierwszej części konferencji będą wyniki konsultacji publicznych Zielonej księgi, które trwały w okresie od 14 lipca do 7 października 2011 r.

W drugiej części dnia główne tematy będą się koncentrowały na dotychczasowych doświadczeniach w zakresie działań promocyjnych w sektorach: mleka i przetworów mlecznych, produktów mięsnych oraz owoców i warzyw.

Na zakończenie konferencji planowana jest dyskusja panelowa na temat skuteczności działań promocyjnych w sektorze rolno-spożywczym, w której udział wezmą Prof. Klaus-Dieter Borchardt Dyrektor Dyrekcji D, Dyrekcja Generalna ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, Komisja Europejska, Pan Andrzej Butra Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz przedstawiciele europejskich organizacji branżowych – Pan Christian Jochum, Przewodniczący Grupy Roboczej ds. Promocji, COPA-COGECA, Pan Bernd Gruner, Sekretarz Generalny CELCAA (European Liaison Committee for Agricultural and Agri-Food Trade) oraz Pan Laurent Gomez, Sekretarz Generalny AREPO (European Association of Geographical Indications).

 


Źródło: arr.gov.pl Agencja Rynku Rolnego (listopad 2011) 

Skomentuj

Upewnij się że wpisałeś (*) wymagane informacje we wskazanym miejscu.\nPodstawowy kod HTML jest dozwolony.