czwartek, 10 luty 2011 09:22

Paszport do eksportu szansą dla małych i średnich firm

Napisała
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

 

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs na nabór wniosków o dofinansowanie w ramach działania 6.1 Paszport do eksportu Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Kwota dofinansowania może wynieść nawet 200 tys. zł dla jednego beneficjenta.

 

 

W ramach tego działania można finansować projekty mające na celu zwiększenie udziału eksportu w całkowitej sprzedaży firmy, zintensyfikowanie powiązań z zagranicznymi partnerami oraz zwiększenie rozpoznawalności swojej marki handlowej i firmowej na rynkach zagranicznych. Nabór wniosków trwać będzie od 21 lutego do 11 marca 2011 r. Wnioski należy składać w siedzibach Regionalnych Instytucji Finansujących.

 

Działanie 6.1 jest działaniem mającym na celu poprawę wizerunku Polski jako atrakcyjnego partnera gospodarczego, miejsca nawiązywania cennych kontaktów handlowych, lokowania inwestycji oraz prowadzenia działalności gospodarczej. Skierowane jest ono do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które prowadzą działalność i mają siedzibę, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność, miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Warunkiem możliwości aplikowania jest udział eksportu firmy w całkowitej sprzedaży nieprzekraczający 30 proc. w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożą wniosek o dofinansowanie.

 

Działanie 6.1 stanowić może doskonałe narzędzie pomocy np. dla firm z branży ICT, których znakomita większość to przedsiębiorstwa małe i średnie. Dzięki POIG 6.1 mają większe szanse na promocję swoich produktów za granicą, np. podczas targów CeBIT w Hanowerze czy Mobile World Congress w Barcelonie.

 

Na dofinansowanie mogą liczyć autorzy projektów, którzy zakładają wejście firmy bądź jej marki na nowe rynki czy wzmocnienie konkurencyjności firmy na Jednolitym Rynku Europejskim. Oprócz działań związanych z dofinansowaniem wyjazdów na międzynarodowe targi wystawiennicze oraz misje handlowe, dotacje mogą też otrzymać projekty, których realizacja przyczyni się do wzrostu sprzedaży zagranicznej w ogólnej sprzedaży przedsiębiorstwa. Dofinansowanie może być także przeznaczone na promocję polskiej marki na rynkach zagranicznych.

 

Realizacja działania składa się z dwóch etapów:

- Przygotowanie Planu Rozwoju Eksportu

- Wdrożenie opracowanego w etapie I Planu Rozwoju Eksportu (maksymalnie 24 miesiące)

 

Na realizację Etapu I można uzyskać dotację do 80 proc. całkowitych wydatków na zakup usług doradczych. Jednocześnie kwota wsparcia nie może przekroczyć 10 000 złotych dla jednego przedsiębiorcy.

 

Wdrożenie drugiej części projektu może być dofinansowane maksymalnie w 50 proc. w odniesieniu do wydatków, które kwalifikują się do objęcia finansowaniem. Kwota dofinansowania nie może przekroczyć 200 000 złotych dla jednego beneficjenta.

 

Najbliższy nabór wniosków rozpocznie się 21 lutego, będzie trwał do 11 marca 2011 roku.

 

Źródło: polska.trade.gov.pl

Skomentuj

Upewnij się że wpisałeś (*) wymagane informacje we wskazanym miejscu.\nPodstawowy kod HTML jest dozwolony.