Jednak poczynając od 2007 r. na Ukrainie odnotowywano systematyczny, coroczny wzrost poziomu importu tego produktu (za wyjątkiem 2009 r., kiedy to import oleju oliwkowego obniżył się w porównaniu z wynikami 2008 r. o 8,5%) i w 2010 r. wyniósł on 1,353 tony.
Podstawowym dostawcą oleju z oliwek na Ukrainę w 2010 r. była Hiszpania (62% łącznego poziomu importu danego produktu na Ukrainę), na drugim miejscu znalazła się Grecja (18%), a na trzecim Włochy (14%). Udział innych ważniejszych krajów-eksporterów oliwy na Ukrainę, takich jak Niemcy, Turcja, Tunis i Libia, sięga 6%.
Jak mówi przedstawiciel spółki „Store Food Distribution" A. Nazarenki, ukraiński rynek oleju oliwkowego sukcesywnie się zwiększa nie zważając na spadek zdolności konsumpcyjnej w kraju oraz spadek obrotów w handlu detalicznym. Zgodnie z wynikami przeprowadzonego przez w/w spółkę badania, największym popytem wśród konsumentów cieszy się olej oliwkowy w opakowaniach o pojemności 250 ml. Sieci handlowe ze względu na wzrost zainteresowania ludności do oleju z oliwek rozszerzają asortyment tego towaru o nowe produkty innych marek handlowych.
Źródło: kiev.trade.gov.pl, „Ekonomiczeskije Izwiestia"