Agencja Rynku Rolnego jako Organizator programu promocji o charakterze ogólnym pn. „Misja gospodarcza i udział dla zainteresowanych firm w Międzynarodowych Targach Irak Agro-Food, Erbil/Irak, listopad 2011 r.", przyczyniła się do licznego udziału przedsiębiorców w tym wydarzeniu, którzy mogli wnioskować o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie 6.5.2.
Misja gospodarcza obejmowała program spotkań z przedstawicielami Rządu Kurdystanu (autonomicznego regionu Iraku), z przedstawicielami biznesu w stolicy Kurdystanu - Erbil i innych miastach regionu. W Kurdystanie wciąż funkcjonuje system kartek na żywność, dlatego też jednostki rządowe w dużej mierze zajmują się zakupami produktów żywnościowych. W trakcie misji gospodarczej, odbyły się interesujące spotkania w Izbach Handlowych w Erbil, Sulajmaniji i Dohuk, a także w Ministerstwie Rolnictwa i Zasobów Wodnych oraz w Ministerstwie Transportu i Komunikacji. Podczas każdego z tych spotkań zainteresowani uczestnicy mogli uzyskać szczegółowe informacje nt. warunków importu poszczególnych produktów do Kurdystanu, zaprezentować swoją ofertę eksportową na dany rynek i nawiązać ciekawe kontakty biznesowe.
Uczestnicy misji gospodarczej promowali także własne produkty na polskim stoisku, odwiedzanym przez liczne grono potencjalnych kontrahentów z Kurdystanu. Każdy z polskich przedsiębiorców miał okazję zaprezentować swoją ofertę przedstawicielom Kurdyjskiej Izby Kontraktowej oraz porozmawiać z Przedstawicielem Grupy Kurdyjskich Biznesmenów. W efekcie tych spotkań, większość przedsiębiorców nawiązała bezpośrednie kontakty biznesowe.
Niektórym polskim przedsiębiorcom, kontrahenci z Kurdystanu złożyli propozycję odwiedzenia zakładów i magazynów na miejscu. W trakcie tych spotkań, polscy przedsiębiorcy otrzymali informacje nt. oczekiwanych warunków importu, sposobu pakowania towaru i transportu, a także płatności. Istotnym punktem programu było również spotkanie z Właścicielem kurdyjskiej sieci handlowej, w trakcie którego polscy przedsiębiorcy przekazali materiały promocyjne i próbki towarów.
Misja gospodarcza do Erbil połączona z udziałem polskich przedsiębiorców w międzynarodowych targach Iraq Agro-Food to pierwsze tego typu wydarzenie organizowane przez Agencję Rynku Rolnego, które spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony polskich przedsiębiorców. Agencja, w ramach szerokiego Programu promocji, zamierza kontynuować organizację podobnych wydarzeń, których celem jest promocja polskiej oferty eksportowej, w szczególności branży rolno-spożywczej.
Źródło: arr.gov.pl Agencja Rynku Rolnego (listopad 2011)